Loader

29.11.2021

Mało jadłam dużo trenowałam – czyli jak straciłam 6 miesięcy, zanim zaczęłam treningi z Adamem

Jak schudnąć z brzucha w tydzień. To jedno z najpopularniejszych haseł, które pojawia się wśród wyników wyszukiwania w Google. Podczas procesu odchudzania jedną z kluczowych decyzji, jaką musimy podjąć jest to, czy chcemy jeść normalnie, czy chcemy się głodzić. Mówiąc już totalnie wprost – musisz zdecydować, czy interesują Cię efekty, czy problemy zdrowotne, bóle głowy, stres i frustracja. Czym różni się podejście, które ja proponuję, od popularnych trendów, wymuszających dietę 1500 kcal? Przeczytaj ten wpis, bo przygotowałem dzisiaj relację z planu jednej z moich podopiecznych.

Jednym z najczęściej zadawanych pytań, które dostaję podczas spotkań online z moimi podopiecznymi jest pytanie o to “jak trenować, by szybko pojawiły się efekty”. Pokażę Ci dzisiaj na przykładzie Marleny, że zmiana sposobu podejścia do treningów i jedzenia, to klucz do sukcesu.

Marlena skończyła plan Silna Biegaczka. To plan treningowy, który buduje siłę. Trenujesz na własnym ciężarze ciała 2 razy w tygodniu, do tego 2 razy w tygodniu robisz interwały, plus  jedno wolne wybieganie. Czyli masz 5 treningów w tygodniu, każdy trening to około 30-40 minut, choć na samym czasie trwania treningu bym się tu nie skupiał, bo to aż tak bardzo nie jest ważne, jak to, z jaką intensywnością jesteś w stanie wykonać trening.

Mało jadłam – dużo trenowałam!

Zanim Marlena skończyła ten plan treningowy – zrobiła ten sam błąd, co wiele kobiet, które zaczynają swoją przygodę z ćwiczeniami. Jest gdzieś cały czas dostępny taki trend, który mówi o tym, aby dużo trenować i mało jeść. Treningi wykonywane w takim trybie są jednostajne i monotonnie.

Marlena swoją przygodę z aktywnością fizyczną zaczęła od tego, że weszła na dietę 1700 kcal. Zaczęła biegać, choć jak sama pisała robiła marszobiegi, bo przez pierwsze 2 miesiące jej kondycja tylko na to jej pozwalała. I rzeczywiście to jest super sposób, jeśli ktoś ma większą nadwagę i nie ma kondycji. Marszobiegi świetnie się tu sprawdzają, pozwalają powoli przyzwyczajać ciało do większych obciążeń.

Przeczytaj wpis:

Loader

Dieta 1700 kcal i treningi

Początkowo, jak sama Marlena zauważyła – było super. Waga spadała, a ona czułam się świetnie. Niestety zachęcona spadkiem wagi, zaczęła więcej ćwiczyć. Na swój trening przeznaczyła 5 -7 godzin w tygodniu. Jadła coraz mniej, bo tylko 1600 – 1500 kalorii. I uwaga! Jej waga stała już w miejscu. Do tego czuła się coraz gorzej. Zmęczenie, rozdrażnienie i koszmarne bóle głowy.

Bardzo duży deficyt kaloryczny powoduje, że ciało zaczyna popadać w stany zapalne. Do tego dochodzi stres i frustracja. To tk zwany model: Jem mniej, trenuję więcej! Nie rób tego!

Jak szybko schudnąć i zaadaptować się do wysiłku?

Kiedy mówi się o tym jak schudnąć, to niestety wiele osób zapomina, że więcej treningów wcale nie oznacza, że efekt pojawi się szybciej. Jak wygląda taki model? Kobiety w pogoni za szczupłą sylwetką jedzą coraz mniej. Zaczynają więcej się ruszać. Celowo używam tutaj sformułowania “ruszać się”, bo to nie jest trening. Wychodzi się po prostu z domu i codziennie biegnie się ten sam dystans, który nic nie daje. Jaki jest efekt?

Następuje adaptacja do wysiłku. Ciało dostaje nikły bodziec treningowy. Zmniejsza się ilość kalorii, którą potrzebuje na spalane. Co mam na myśli? Zobacz, jeśli wcześniej na 60 minut jednostajnego biegu spalaliśmy 400 kcal, to teraz będzie ich mniej.

Do tego dochodzi duży deficyt kaloryczny. 500 – 700 – 800 kalorii, więc bardzo duży deficyt. Ciało zaczyna popadać w stany zapalne, czego skutkiem jest ciągły ból głowy. Do tego stres i frustracja. Model: Jem mniej, trenuję więcej zbiera żniwa.

Przeczytaj też wpis:

Kupiłam plan treningowy Adama i dałam odpocząć swojemu ciału

Marlena w swojej relacji po treningowej napisała, że trafiła na moje plany treningowe. Obejrzała kilka lajwów i przestała obsesyjnie liczyć kalorie. Przez cały czas trwania planu treningowego Silna Biegaczka, czyli przez 8 tygodni dała swojemu organizmowi odpocząć. Jadła według potrzeb. Treningi sprawiały jej przyjemność i wreszcie czuła się dobrze. Zamiast bólu głowy pojawił się za to ból mięśni, o których istnieniu nie wiedziała!

Zobacz też wpis:

Loader

Jaki jest efekt trzymania się planu treningowego?

Marlena napisała, że efekty wizualne planu się pojawiły. Do tego -3 kg na wadze, – 3 cm w talii, -3 cm w udzie, -2 cm w łydce. Mniej budyniowate ramiona, redukcja cellulitu na udach i efekt wow!

Jak sama napisała – jedynie czego żałowała Marlena, to to, że tak późno trafiła na mój plan. Gdyby wcześniej mnie znalazła, to nie męczyłaby się 6 miesięcy, trenując w taki sposób, jak to zostało wyżej opisane. Teraz po tygodniu przerwy Marlena zaczęła kolejny plan Bieganie i Hantle.

Loader

Jaki jest sekret treningów z planem?

Podsumowując. Przykład Marleny jest bardzo charakterystyczny. Model: dużo treningów i mało jedzenia się nie sprawdził! Głód, ciągłe myślenie o jedzeniu, zbyt małe racje żywieniowe, duży deficyt kaloryczny. Po tym, jak Marlena wskoczyła na plan treningowy, dostała mądre, ułożone treningi, które prowadzą do jakiegoś celu. Sekret tak dobranych treningów polega na tym, że każdy kolejny trening bodźcuje ciało za każdym razem.

Nie wiem, czy wiesz, ale nasze ciało nie będzie spalać tkanki tłuszczowej, jeśli zapewniamy mu minimalne ilości jedzenia, które pozwalają mu tylko przeżyć. Tu nie o to chodzi. Jeżeli skupisz się na mądrym treningu i systematycznie popracujesz nad poprawą jakości jedzenia, to Twoje ciało nie będzie zestresowane ciągłym niedoborem. Zacznij jeść warzywa, białko, dodaj do tego wodę i efekt pojawi się szybciej niż Ci się wydaje.

Ja jestem bardzo dumny z Marleny jako trener. Okazuje się, że odrobina luzu, zdjęcie z siebie presji liczenia kalorii może przynieść fenomenalne efekty. Jeśli temat racjonalnego odżywiania Cię interesuje, to chciałbym Cię zaprosić do kolejnej edycji #SlowFit. << TU znajdziesz listę zapisów do kolejnej edycji, a TUTAJ znajdziesz wpis, gdzie opisuję jak wygląda Kurs SlowFit.

Loader

Wolisz obejrzeć film? Zapraszam do oglądania.

Loader
Odtwarzaj film